Ajankohtaista
Artikkelikokoelma julkistettu ja saatavilla verkkokaupasta
4.2.2023
Puheenvuoroja palveluohjauksesta- artikkelikokoelma on julkaistu 8.12.2022 ja on saatavilla verkkokaupassa www.profami.com/julkaisut Tilatessasi suurempia määriä teosta tai kysymyksissäsi, lähetä…
Puheenvuoroja palveluohjauksesta- artikkelikokoelma-tilaisuudet 8.12.2022 alkaen
2.12.2022
Puheenvuoroja palveluohjauksesta -artikkelikokoelman tilaisuudet Artikkelikokoelma julkistetaan 8.12.2022. klo 13.00-15.00, paikalla toimituskuntaa ja artikkeleiden kirjoittajia. Liity tilaisuuteen…
"Puheenvuoroja palveluohjauksesta"- artikkelikokoelma julkaistaan 8.12.2022
1.12.2022
“Asiakkaan on mahdollista kadota SOTE-palveluviidakkoon, palveluohjaaja tuo avun kartanlukijana.” PUHEENVUOROJA PALVELUOHJAUKSESTA–artikkelikokoelma julkaistaan 8.12.2022 Tilaisuutta voi seurata…
ARTIKKELIKOKOELMA PALVELUOHJAUKSESTA
28.11.2022
Totta se on, kokoelmateos palveluohjauksesta on tulossa! Suomen palveluohjausyhdistys, SPO ry nimitti reilu vuosi sitten (vai onkohan siitä jo puolitoista vuotta) toimituskunnan keskuudestaan, ja…
Opiskelijoiden blogiteksti: Näkökulmia onnistuneeseen asiakastyöhön
25.11.2022
Opiskelijoiden blogi Sauli Suomisen pitämän"Kohti hyvää asiakastyötä" alustuksen pohjalta. Luento pidettiin 16.11.2022. Hyvinvointi vanhuudessa -seminaarissa. Näkökulmia onnistuneeseen asiakastyöhön…
Blogi: Toteutumattomat lasten oikeudet näkyvät palveluohjaustyössä
23.9.2022
Blogi: Toteutumattomat lasten oikeudet näkyvät palveluohjaustyössä Haavoittuvuuden ja huono-osaisuuden ydinongelma näyttäisi olevan seurausta lastenoikeuksien tulkintojen ajautumisesta harmaalle…
Syksyn ensimmäinen yleisötilaisuus verkossa, "Moniammatillinen yhteistyö palveluohjauksessa"
24.8.2022
Tapahtumakalenterissa syksyn ensimmäisen yleisöillan tarkempi kuvaus. Aihetta "Moniammatillinen yhteistyö palveluohjauksessa" tarkastelee väitöskirjatutkija Reetta Mustonen Turun yliopistolta.
Kansallinen, asiakaslähtöinen palveluohjaava järjestelmä
3.8.2022
22.8.2022. klo 15.00-16.30 kokoonnutaan avoimeen verkkokeskusteluun pohtimaan kansallisen palveluohjaavan järjestelmän etuja. Suomen Palveluohjausyhdistykseltä Miia Juntunen alustaa avointa…
Yhteiskehittämisen aamupäivä Innokylässä
9.6.2022
10.6.2022. Innokylän yhteiskehittämisen aamupäivässä, Miia Juntunen Suomen Palveluohjausyhdistys SPO ry:ltä herättelee keskustelua tärkeästä ja ajankohtaisesta aiheesta "Kansallisen, asiakaslähtöisen…
Blogi: Mahdollisuus ihmiselle tulla kuulluksi
26.3.2022
Palveluohjaus käsite on erittäin laaja ja muuttuva, mutta se on kuitenkin aina mahdollisuus ihmiselle tulla kuulluksi. Elämässämme eri tavoin eteemme tulleet merkityksellisimmät muutokset herättävät…
Yleisötilaisuudet jatkuvat
26.3.2022
Tutuksi tavaksi muodostuneet Zoomilla toteutettavat yleisötilaisuudet jatkuvat taas vuonna 2022. Noin kuukauden -parin välein kokoonnumme pohtimaan palveluohjausta erilaisissa toimintaympäristöissä ja…
Blogi: Kokemusasiantuntijuus kohtaamisissa vaatii rehellistä ja avointa tarkastelua
30.4.2021
KOKEMUSASIANTUNTIJUUS KOHTAAMISISSA VAATII REHELLISTÄ JA AVOINTA TARKASTELUA Kokemusasiantuntijuus ja vertaistyö on arvokasta työtä. Parhaimmillaan hyvä kokemusasiantuntija tukee asiakkaan…
Blogi: Arkiohjaus ja palveluohjaus – Eri vastaus samaan ongelmaan?
18.4.2021
Olen myös aikaisemmin kirjoittanut arkiohjauksesta ja palveluohjauksesta. Toimintojen vertailu on mielenkiintoista ja pohdinta nostaa aina uusia näkökulmia. Kimmokkeen tähän kirjoitukseen sain…
Blogi: Onko systeemikriittisyydelle tilaa?
18.3.2021
Olen varsin tietoinen siitä, että olen systeemikriittinen. Systeemikriittisyys tarkoittaa sitä, että näen monenlaisia kehittämiskohteita sosiaali- ja terveysjärjestelmämme toimintakäytänteissä.…
Tulevia yleisötilaisuuksia
17.3.2021
Spo ry järjestää yleisöiltoja verkossa myös vuonna 2021. Tässä esittelyt kevään tilaisuuksista. Onko sinulla ideoita tai toiveita yleisöiltojen aiheiksi jatkossa? Nämä tilaisuudet ovat ilmaisia ja…
Blogi: Tunteet asiakastyössä
6.3.2021
Osallistuin jonkin aikaa sitten luentotilaisuuteen, joka käsitteli tunteiden kiihtymistä ja niiden hallintaa asiakastyössä. Pitää myöntää, että odotin englantilaiselta asiantuntijalta ehkä liikaa,…
Blogi: Hyvän historia ja palveluohjaus
9.2.2021
Usein törmäämme kysymykseen siitä, onko ihminen peremmiltään hyvä vai paha, egoisti vai altruisti. Joululahjaksi saamani Rutger Bergmanin kirja ”Hyvän historia – Ihmiskunta uudessa valossa” valottaa…
Blogi: Asiakastyössä oppiminen - käytäntö ja teoria
13.1.2021
Osallistuin jokin aikaa sitten pedagogi ja professori Gunilla Avbyn pitämään seminaariin kriittisestä reflektiosta työssä. Seminaari oli kaikin puolin hyvä ja sain sen kautta uusia ajatuksia oppimisen…
Blogi: Näkökulmia nuorisotyöhön
17.12.2020
Jotenkin minulla on se tuntuma, että nyt ollaan nuorten tukemisessa hoksahtamassa aivan vääriin uomiin tai sitten ollaan todellakin vasta löytämässä se, mikä toimii ja mikä on totta. En pidä itseäni…